خبری

خبری

خبری

نکاتی راجع به ساعات کاری بازار فارکس

امروزه با توجه به همه گیری فضای مجازی و همچنین شیوع بیماری کرونا، کسب و کار‌ها و منابع درآمدی که در بستر اینترنت و فضای مجازی وجود دارند، روز به روز بر محبوبیت آن‌ها افزوده می‌شود. افراد از تمامی فرصت‌ها استفاده می‌کنند تا سرمایه خود را افزایش دهند و کاری کنند که به جای کاهش ارزش سرمایه شان، هم سود ببرند هم ارزش سرمایه خود را حفظ کنند.

یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در بازار‌های مالی است. یکی از این بازار‌ها فارکس است که در آن افراد از سراسر جهان به معامله و خرید و فروش ارز‌های رایج می‌پردازند و از این راه سرمایه خود را سودآور می‌کنند.

شاید شما هم جز این افراد باشید که قصد داشته باشید که وارد این بازار مالی شوید، اما باید دقت کنید مانند هر کار دیگر اگر بدون یادگیری و ذهنیت قبلی صرفا با فکر سود، وارد فارکس شوید، ممکن است نه تنها سودی نکنید بلکه سرمایه خود را نیز از دست بدهید. پس با ما همراه باشید تا در این مقاله نکات پایه‌ای آغاز معامله در فارکس را به شما بیاموزیم.

بازار فارکس چیست؟

از فارکس، میتوان به عنوان بزرگترین بازار مالی در دنیا نام برد. روش کار این بازار به این شکل است که ارزش هر ارز در مقابل یک ارز دیگر تعیین می‌شود. اجازه دهید با یک مثال موضوع را برایتان بیان کنیم. مثلا ارز پوند در مقابل ارز دلار قرار می‌گیرد و هر پوند ۱.۸۸ دلار ارزش‌گذاری می‌شود. یعنی چه؟ یعنی شما اگر ۱ پوند سرمایه‌گذاری کنید به جای آن ۱.۸۸ دلار دریافت می‌کنید.

نکاتی راجع به ساعات کاری بازار فارکس

ساعت کاری بازار مالی فارکس به صورت ۲۴ساعته و شبانه روزی است. اما به این معنا نیست که به صورت شبانه روزی شما می‌توانید در هر بازاری که خواستید به معامله بپردازید. بازار فارکس از چندین بورس از کشور‌های مختلف تشکیل شده است که هر کدام ساعت شروع و پایان خاصی دارند و دقیقا علت ۲۴ساعته بودن بازار فارکس نیز همین است. چون در این بازار بورس کشور‌های مختلف وجود دارد و ساعت و زمان در هر کشور نسبت به کشور دیگر متفاوت است، در نتیجه بازار فارکس باید ۲۴ساعته باشد تا هر شخص بتواند در ساعت معینی در بورس مورد نظر خود به معامله بپردازد.

مزایای خرید سرور اختصاصی برای ترید در فارکس و کریپتوکارنسی

شناسایی بازار های مختلف فارکس

همانطور که بالاتر گفتیم بازار مالی فارکس، یک بازار بین المللی است که بورس‌ها و ارزهایی را از کشور‌های مختلف در بر می‌گیرد. در نتیجه شما باید قبل از ورود به فارکس و آغاز معامله، به خوبی این بازار‌ها را شناسایی کنید و درک صحیحی از این داشته باشید که ارز‌های هر کشور کدامند؟ چه عواملی باعث می‌شود که قیمت یک ارز بالا یا پایین برود؟ و…

توانایی پیش بینی بازار‌ها را کسب کنید

قبل از هر چیزی شما بهتر است که یک آشنایی با تحلیل بنیادی و تکنیکال بازار‌های مالی داشته باشید. این به شما کمک می‌کند که بهتر و آسان‌تر و دقیق‌تر بتوانید آینده یک بازار را پیش بینی کنید و استراتژی درستی را برای معاملات خود طرح ریزی کنید.

همیشه نباید در حال معامله کردن باشید!

در بازارهای مالی و به خصوص فارکس، این دیدگاه اشتباهی است که باید هر لحظه ما در حال معامله و خرید و فروش ارز باشیم تا بتوانیم سود کافی را داشته باشیم. گاهی اوقات شما باید از معامله کردن دست بکشید و منتظر بمانید باتوجه به استراتژی معامله‌تان و گذشت زمان، حاشیه سودی که پیش بینی کرده بودید آغاز شود.

 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۳:۴۰ | نویسنده : آزیتا | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By nasrblog.ir:.